Programul de terapie ABA include:

  • Evaluare ABLLS-R pentru descoperirea acelor arii deficitare din repertoriul verbal al copilului, precum și dezvoltarea unui plan detaliat, personalizat, bazat pe dezvoltarea limbajului și a independenței.
  • O gamă largă de tehnici de predare bazate pe principiile ABA și personalizate pentru fiecare copil
  • Sesiuni 1:1, dar și sesiuni în grupuri extrem de structurate
  • Programe specifice pentru promovarea comportamentului verbal și a aptitudinilor sociale și academice
  • Re-evaluări ABLLS-R periodice (o evaluare durează minim 3 zile).
  • Analiza sistematică a datelor pentru o atentă monitorizare a progresului copilului
  • Logopedie
  • Kinetoterapie

În functie de dorința familiei în programul copilului se mai pot adăuga sesiuni de logopedie, kinetoterapie și integrare senzorială (dacă copilului i s-a recomandat și este monitorizat de evaluatorul extern al centrului si nu de coordonatorul ABA).

Familia poate opta pentru o zi întreagă (9:00- 18:00), jumătate de zi (9:00 – 13:00; 14:00 – 18:00) sau parțial (2 sau 3 ore), program de 11 luni pe an.

Programul PLAY

Pentru un copil cu autism, interacțiunea de zi cu zi cu alți copii la grădiniță pot fi în cel mai bun caz dificilă. Mulți copii își petrec timpul în grădiniță fie încercând să evite interacțiunea cu alți copii, fie dorind să interacționeze și să-și facă prieteni, fără a avea însă abilitățile sociale necesare pentru a ști cum să participe pe deplin. Acest lucru este în contrast evident cu experiența majorității copiilor, care se bucură de oportunitatea de a lucra îndeaproape și de a învăța de la colegii lor. Este nerezonabil să se aștepte ca un copil care lucrează 10-20 de ore pe săptămână unu-la-unu și care se luptă social să își însușească automat abilitățile sociale doar prin expunerea la alți copii.

Din acest motiv am creat PROGRAMUL PLAY – program de dezvoltare a jocului și a interacțiunii sociale, în care fiecare copil beneficiază de un terapeut în primele luni de integrare în grădiniță.

Suntem de părere că în procesul de educație profesorul trebuie să aibă un rol instrumental în a ajuta copiii să învețe cum să interacționeze cu succes cu ceilalți copii. Pentru aceasta mediul trebuie să fie cât mai adaptabil la nevoile particulare ale copilului.

Structura Programului PLAY – JOC & INTERACȚIUNE SOCIALĂ

DEZVOLTAREA JOCULUI 

  1. Jocuri cu o singură acțiune
  2. Jocuri în care asociem logic jucăriile
  3. Jocuri în care copilul se preface că bea/conduce/doarme
  4. Jocuri structurate (ex., construiește trenul de la Ikea, se joacă cu mașinile în garaj)
  5. Jocuri nestructurate (ex., la nisip, jocuri pe calculator, cărți de colorat, art & craft).
  6. Jocuri în care copilul respectă un script și se folosește de personaje (ex., se preface că le dă ursuleților de mâncare)
  7. Jocuri în care copilul ia rolul unui personaj
  8. Se joacă independent timp de ___ minute
  9. Se joacă cu un copil timp de ___ minute

INTERACȚIUNE SOCIALĂ

  1. Înțelege posesia/Arată interes pentru copii

Asertivitate – Este a mea!

Se joaca langa un copil

Preia acțiunile unui copil (învățare prin observație)

Interacționează cu ceilalți copii

Refuză și își obține obiectele personale

Exprima dezacordul verbal, nu fizic

Se afirmă în social adecvat

  1. Demonstrează abilități primare de inițiere socială

Arată afecțiune pentru un copil

Exprimă sentimentul de mândrie

Împarte jucării

Joacă asociativă

Descrie ce face în timpul jocului

Atrage atenția celorlalți în mod adecvat

Împarte jucării și materiale

  1. Își așteaptă rândul și participă la simple jocuri sociale

Își așteapă rândul și îi lasă pe ceilalți să înceapă jocul

Îi lasă pe ceilalți să se joace cu jucăriile lui

Cere voie să se joace cu jucăriile celorlalți

Împarte și face turn-taking

Răspunde adecvat în situații frustrante

Acceptă schimbările în rutină

Răspunde adecvat în situații sociale

Turn-taking în parc

  1. Cooperează cu ceilalți 

Ajută la completarea unei sarcini dificile

Acceptă ideea unui coleg

Ascultă fără să întrerupă

Avantajele programului intensiv in centru

  • Training & Supervizare: Mai multa interactiune intre copil si coordonator. Suport imediat si training pentru membrii echipei.
  • Colaborare: Coordonatorul poate sa comunice rapid cu terapeutul-senior si cu directorul centrului pentru modificarile din programul copilului. Copilul poate sa beneficieze de interactiune fata-in-fata cu mai multi terapeuti cu experienta, precum si cu coordonatorul, terapeutul-senior sau directorul centrului.
  • Abilitati sociale: Oportunitati multiple pentru a preda abilitati sociale si de grup in sesiuni structurate, atent gandite pentru copil.
  • Generalizare: promovarea abilitatilor invatate cu alti terapeuti, in centru si in comunitate.
  • Pregatirea de gradinita sau de scoala: Copilul va participa la grupuri pentru predarea conceptelor academice, va invata sa respecte regulile clasei si sa invete in grup (ex., sa stea in rand, sa participe la intalnirile de dimineata, sa ridice mana, sa raspunda in grup, sa lucreze independent si in grup).
  • Continuarea programului ABA: In cazul in care un terapeutul lipseste, sesiunea copilului va fi sustinuta de terapeutul-senior sau de coordonator pentru a asigura integritatea programului copilului.